Scott Lumen e-Ride 900
Kód: 35376/LPodrobný popis
| Materiál: | Karbón |
|---|---|
| Sada: | SRAM GX |
| Farba: | Modrá |
| Priemer kolies: | 29" |
| Motor: | TQ |
| Kapacita batérie: | 360Wh |
| Brzdy: | Kotúčové hydraulické |
| Typ vidlice: | Vzduchová |
| Zdvih vidlice: | 110-130mm |
| Počet prevodov: | 1x12 |
| Modelový rok: | 2025 |
| Výrobca: | SCOTT |
| Rám: | Carbon HMX Integrated Suspension Technology Flex Pivot / Adjustable head angle Syncros Cable Integration System TQ HPR50 / UDH Interface / 12x148mm with 55mm Chainline |
| Zdvih: | Front: 130mm / Rear: 130mm |
| Vidlica: | FOX 34 Float Performance Elite Air FIT4 3 modes with low Speed adj. / Kabolt 15x110mm axle 44mm offset / tapered steerer / Reb. Adj. / Lockout 130mm travel |
| Tlmič: | FOX NUDE 6T EVOL Trunnion SCOTT custom w. travel / geo adj. 3 modes: Lockout-Traction Control-Descend Low Speed Adj. / Custom large Air volume / Reb. Adj. Bearing Hardware / Travel 130-90-Lockout / T165X45mm |
| Systém tlmenia: | SCOTT TwinLoc 2 Technology Suspension & Dropper Remote 3 Suspension modes |
| Motor: | TQ HPR50 Mid Motor drive 50Nm max Torque / EU: 25kmh / US: 20mph |
| Batéria: | TQ Internal 360Wh |
| Displej: | TQ HPR Bluetooth / ANT+ / Dedicated Smartphone app |
| Hlavové zloženie: | Syncros - Acros Angle adjust & Cable Routing HS System Stainless +-0.6° head angle adjustment ZS56/28.6 – ZS56/40 MTB |
| Brzdy: | SRAM Level Silver Stealth 4-Piston Disc |
| Kotúč: | SRAM HS2 CL Rotors / F&R 180mm |
| Menič: | SRAM GX Eagle AXS Transmission 12 Speed Wireless Electronic Shift System |
| Kazeta: | SRAM GX Eagle XS 1275 Transmission 10-52 |
| Kľuky: | FSA Carbon crankset / 175mm / 34T |
| Radenie: | SRAM GX Eagle AXS Rocker Controller |
| Reťaz: | SRAM CN GX Eagle Transmission |
| Vodítko reťaze: | e*thirteen / e*spec Slider |
| Riaditká: | Syncros Fraser iC SL DC Carbon 0° rise / back sweep 8° / mini Rise / 760mm Syncros Performance XC lock-on grips |
| Sedlovka: | FOX Transfer Dropper Post 31.6mm / S size 125mm / M size 140mm L size 150mm / XL size 175mm |
| Sedlo: | Syncros Tofino 1.5 Regular Titanium rails |
| Kolesá: | Syncros Silverton 1.5-30 CL F: 15x110mm R: 12x148mm 30mm Tubeless ready rim 28H / XD Driver Syncros Axle w/Removable Lever with 6mm Allen T30 and T25 Tools |
| Predný plášť: | Schwalbe Wicked Will 29x2.4" EVO Super Race / TLE / 67EPI / Addix Speed Soft |
| Zadný plášť: | Schwalbe Wicked Will 29x2.4" EVO Super Race / TLE / 67EPI / Addix Speed Grip |
| Nabíjačka: | TQ 100-240V-4A |
| Hmotnosť (kg): | 16,6 |
| Systémová hmotnosť (kg): | 128 kg |
| Pedále: | nie sú súčasťou |
| Upozornenie: | Špecifikácia produktu, produkty a údaje sa môžu zmeniť bez predchádzajúceho upozornenia, aby sa zlepšila ich funkčnosť, spoľahlivosť alebo dizajn. Alternatívne diely by mali byť na rovnakej úrovni ako pôvodné komponenty. |
Motor TQ prepisuje pravidlá svojim pomerom výkonu a hmotnosti. Pri hmotnosti len 1,8kg dokáže produkovať až 50 Nm krútiaceho momentu. Výsledkom je ľahší bicykel, lepšia integrácia a zároveň prirodzenejší pocit pri šliapaní.

Od predstavenie bicykla Scott Spark s integrovaným tlmičom zaznamenali veľké úspechy a za menej ako rok korunovaný ako majster sveta. Ebike Scott Lumen sa riadi rovnakým princípom ale už so zdvihom 130 mm. Integrácia tlmiča v kombinácií s malým motorom TQ vytvára nový dizajnový štandard pre E-MTB s úplne nezistiteľnou asistenciou a zároveň vytvoril priestor pre externú batériu alebo 2 košíky na vodu.

Batéria TQ
Na e-biku Scott Lumen má integrovanú batériu v spodnej rámovej trubke o kapacite 360Wh, ktorú viete doplniť o externú batériu v tvare bidonu o kapacite 160Wh. Externú batériu upevnite na ráme namiesto držiaku na fľašu. V takejto kombinácií je dojazd v režime ECO až 80km.
Vďaka prepracovanému dizajnu rámu a tenkému dizajnu batérie nie je spoznať, že sa jedná o ebike.
Integrovaný displej TQ
Pre zachovanie čistého dizajnu na riaditkách je displej umiestnený v hornej rámovej trubke. Na displeji sa zobrazujú všetky dôležité informácie o stave batérie v %, dojazd a zvolený režim. Vďaka integrovanému meraču výkonu vidíte aj kadenciu a watty.
Ak chcete ešte viac vyťažiť z ebiku Scott Lumen, tak sa pripojíte cez telefón na aplikáciu TQ, ktorá je dostupná pre Android aj iOS. V apke môžete vidieť stav bicykla a po dokončení jazdy vidíte svoje štatistiky, GPX a mať všetko streamované priamo na Stravu.
Vďaka automatickému pripojeniu Bluetooth môžete sledovať svoju jazdu a prispôsobiť si režimy. Systém HPR50 je možné pripojiť a ovládať aj zo zariadenia Garmin prostredníctvom ANT+.
Lumen chain line
Motor TQ umožňuje zachovať štandardný Q-faktor s 55 mm reťazovou líniou – presne taký istý ako má Scott Spark. To umožnilo urobiť niekoľko zaujímavých vecí. Po prvé, zaručiť veľkú vôľu pneumatiky bez toho, aby sme obetovali tuhosť – čo je kľúčové, pokiaľ ide o prenos sily. Po druhé, poskytuje presne rovnaký postoj jazdca a šírku pedálov ako na bežnom bicykli.
Lumen Dual Water Bottle
Mať dve fľaše na vodu je bežné na hardtaile, menej bežné na fullsuspension biku a skoro nevídane na ebiku. Rám ebiku Scott Lumen eRIDE má 2 držiaky na fľašu. Jeden na sedlovej trubke a jeden na spodnej trubke. Takže môžete 2 fľaše na vodu, alebo 1 fľašu s vodou plus prídavná batéria.

Syncros Fraser IC SL Combo
Elektrobicykle Scott Lumen 900 SL a 900 obsahujú kombo Fraser IC DC od Syncros. Dizajnéri zapracovali na tvare, ktorý umožní káblom pretekať pod lištou a po stranách predstavca, než zmiznú v náhlavnej súprave s integrovanými plastovými časťami, aby zostali čisté a efektívne. Tým sa zabráni ohybom alebo zauzleniam káblov a poskytne sa minimalistická predná časť.
Systém tlmenia TwinLoc
Pomocou technológie TwinLoc môže jazdec ľahko, účinne a kompletne ovládať rám, vidlicu a tlmič ako jeden systém. Prečo je to dôležité? Správne nastavený horský bicykel so zdvihom 150 mm sa zanorí viac (má väčší sag) ako bicykel so zdvihom 130 mm. Väčší zdvih znamená väčšiu zábavu pri jazde a lepšie zvládnuté zjazdy, na druhú stranu má väčší sag negatívny vplyv na geometriu bicykla a výkon pri stúpaní. Práve tu rozhoduje TwinLoc.
TwinLoc dokáže ovplyvniť efekt zanorenia niekoľkými spôsobmi. Zatiaľ čo väčšina systémov iba zvyšuje nízkorýchlostnú kompresiu z dôvodu vyššej účinnosti pri šliapaní, TwinLoc nám umožňuje nielen zmeniť kompresiu pri stláčaní tlmiča, ale zároveň aj pružinovú krivku a tlmenie odskoku, čím dynamicky zmení geometriu bicykla. V režime Trail je tlmič nielen tuhší, ale má aj výrazne obmedzený zdvih. Jazdná pozícia je vyššia, uhol sedlovej rúrky ostrejší, bicykel sa stáva celkovo obratnejší. Technológia ponúka aj tretí, plne uzamknutý režim vhodný na zdolanie stúpania tým najúčinnejším možným spôsobom.
Tieto unikátne nastavenia optimalizujú geometriu na stúpanie, dokonca aj pri horských bicykloch s väčším zdvihom. Vieme odstrániť „efekt veľkého zdvihu“, ktorý môže ubrať účinnosť pri šliapaní, ale o jazdu z kopca s plnou parádou 150 mm zdvihu vás nepripravíme. Počnúc závodným nastavením, cez rýchly výjazd o obedňajšej pauze až po trailovú vychádzku po práci, je možnosť prepínať medzi jednotlivými režimami, v závislosti od profilu terénu, jednoduchým stlačením páčky úplne rozhodujúca - jazda je rýchlejšia a vy si ju sakramentsky dobre užijete.
Tu nájdete viac informácií o systéme TwinLoc
Technológia odpruženia NUDE
Tlmiče s technológiou NUDE sú neoddeliteľnou súčasťou celoodpružených bicyklov SCOTT už takmer dve desaťročia. V úzkej spolupráci s partnermi v oblasti odpruženia neustále zdokonaľujú túto technológiu, takže bez ohľadu na to, či pretekáte na pretekoch Svetového pohára na najvyššej úrovni alebo sa chystáte na veľký deň do hôr, vždy budete mať tú najlepšiu podporu.
Syncros Fraser IC Combo
Bicykel Scott Spark obsahuje úplne nový kokpit Fraser iC od Syncros. Integrácia káblov predstavuje množstvo jedinečných problémov a Fraser bol sčasti navrhnutý tak, aby to vyriešil. Dizajnéri spoločnosti Syncros pracovali na tvare, ktorý umožňuje káblom pretekať pod lištou a po stranách predstavca, než zmiznú v náhlavnej súprave s integrovanými plastovými časťami, aby zostali čisté a efektívne. Tým sa zabráni ohybom alebo zauzleniam káblov a poskytne sa minimalistická predná časť. Všetky naše riaditká a predstavce majú viacero možností uchytenia počítača, svetla a kamery na vrch alebo pod riaditká.

Technológia Evo-Lap
80% práce na tvorbe nového rámu je správny výber materiálov. Zvyšných 20% vyžaduje všetko naše úsilie. Z tohto dôvodu je naša voľba najvyspelejších karbónových vlákien na trhu nasledovaná intenzívnym používaním špeciálnych nástrojov, ako napr. softvér FEA (analýza metódou konečných prvkov), aby sme mohli sledovať správne vrstvenie karbónu.
Softvérom FEA vieme stimulovať pôsobenie rôznych síl na virtuálny model rámu a jeho konštrukciu adekvátne prispôsobiť. Tento program nám umožňuje vytvoriť kompletné virtuálne prototypy zahŕňajúce všetky fyzikálne javy, ktoré existujú v reálnom prostredí.
Pomocou technológie Evo-Lap modelujeme rám, aby sme optimalizovali plochu jeho povrchu, simulujeme konštrukciu rúrok s rôznou orientáciou vrstiev, následne porovnávame výsledky použitia rozdielnych konfigurácií a testujeme rozloženie napätia v jednotlivých oblastiach rámu. Vďaka rozsiahlej počítačovej modelácii sme mohli optimalizovať vrstvenie karbónu vo všetkých častiach rámu. Keď sme časti následne zostavili do prvého prototypu, došli sme k výslednému superľahkému a kompaktnému rámu, bez akejkoľvek ujmy na tuhosti, komforte či odolnosti voči nárazu. Technológia Evo-Lap bola prínosom pre celý produktový rad.

Upozornenie: Špecifikácia produktu, produkty a údaje sa môžu zmeniť bez predchádzajúceho upozornenia, aby sa zlepšila ich funkčnosť, spoľahlivosť alebo dizajn. Alternatívne diely by mali byť na rovnakej úrovni ako pôvodné komponenty.
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.



